Головна » Файли » Мої файли

Українська мова, 3 клас
04.12.2016, 14:53

Тема. ТВОРЕННЯ СЛІВ ІЗ НАЙУЖИВАНІШИМИ ПРЕФІКСАМИ

        Мета: вчити учнів визначати у словах префікси, утворювати за допомогою префіксів нові слова;

розвивати пізнавальну сферу, пам’ять, абстрактне, обране мислення,  навички грамотного, правильного, каліграфічного письма, зв’язне мовлення, творчу уяву, вдосконалювати навички роботи з фразеологізмами;

 виховувати охайність, старанність, наполегливість, пізнавальну сферу, добре ставлення до людей.

        Обладнання: малюнки  хмари та сніжинок, індивідуальні картки, картки для роботи в групах і в парах, «Чарівна скринька» з картками префіксів, роздатковий матеріал – різнокольорові сніжинки, мікрофон, мультимедійна дошка.

       Тип уроку: урок формування навичок і вмінь

        Форма проведення:  урок – гра                                                        

Хід уроку

І. Організація учнів до роботи на уроці.

Учитель.

Встаньте діти всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько,

Посміхніться ви до мене,

Поверніться до гостей,

Привітайтесь, добрий день.

-  Кому дозволимо сісти першими? (Дівчаткам)
-  Правильно! Спочатку – краса, а потім – сила.
Працювати будемо під таким девізом:

 Працюй наполегливо, швидко, старанно,

 щоб кожна хвилина не втратилась марно.

Наш урок – це урок творчості, натхнення,

добра і радості, тому я очікую від вас – уваги,

працьовитості і плідної роботи .

Інтерактивний метод «Криголам»

У – увага

Р – розум

О – охайність

К – кмітливість

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Колективна робота.

-  Прочитайте утворені за допомогою префіксів слова. Вправа 176, с.77

2. Робота з  картками. ( 4 учні)

Картка №1.

Прочитайте слова. Позначте префікси.

Пролетів, повернувся, приніс, облетів, записав, натрудився, виїхав, допекла, відплив.

Картка№2.

Прочитайте слова. Вставте пропущені букви з, ж, ш, д, б.

Сусі_ка, сму_ка, ка_ка, лі_ко, ву_ка, ру_ниця, ягі_ка, рі_кий, ри_ка, голу_ка.

ІІІ.  Актуалізація  і корекція опорних знань, навичок і вмінь.

1. Створення позитивного емоційного фону.

-  Скажіть, яка сьогодні дата?

-  Який місяць?

-  Який місяць настане завтра?

-  Яка це пора року?

-  А які ознаки зими ви знаєте? (сніг, мороз)

-  Чому діти так люблять сніг?

-  До нас припливла ось така снігова хмара, але подарує нам сніжок вона лише після того, як ми виконаємо її завдання. Вони, як ви бачите, записані на сніжинках.

1. Каліграфічна хвилинка ( 1 – ша сніжинка)

Зараз  сядемо красиво

Та напишемо на диво:

Чисто, рівно і охайно

Грамотно і дуже гарно.

Починаємо писать.

Ручку вправо поверніть

Зошит гарно покладіть

І рівненько напишіть. ( Число, класна робота)

У народі кажуть: « Красиво писати – красу творити».

2. Загадковий диктант. (2 – га сніжинка)
-  Послухайте загадки та напишіть каліграфічно слова – відгадки.
Я білий – білий і лапатий,
Я падаю на вашу хату,
Я припадаю вам до ніг
І називаюсь просто … (сніг)

З неба злітає білий пушок.
Діти, вгадайте, що це ?... (сніжок)

На кущі і на дерева
Квіти падають із неба –
І пухнасті, і рясні,
Та вони не запашні.      (Сніжинки)

Що воно за ліхтарі
На гілках в моїм дворі?
Це червоні … (снігурі)

Що за дід стоїть в дворі
Із відром на голові?  (Сніговик)

  • Як називають стан природи, коли все навколо присипав сніг? Слово відповідає на питання що зробило?  (Засніжило)
  • Визначте корінь у словах – відгадках.
  • Як називаються ці слова ? (спільнокореневими або спорідненими)

Назвіть слово, в якому перед коренем стоїть префікс.

  • V. Повідомлення теми, цілей і завдань уроку.

-   Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вчитися утворювати нові слова за допомогою префіксів. Отже, тема уроку: «Творення слів із найуживанішими префіксами».

  •    Як ви думаєте, для чого нам потрібно це вміти робити? (утворювати нові слова, грамотно писати, правильно висловлювати свою думку).
  • . Актуалізація опорних знань учнів.

1. ра «Мікрофон»

  •    Що таке закінчення і як його визначити?

-   Що таке основа слова? Які частини слова є його основою?

-   Як визначити корінь слова?

-   Де в слові стоїть суфікс і префікс?

-   Що називається префіксом?  (частина слова, що стоїть перед коренем)

  1. . Вивчення нового матеріалу.

1. Слухання казки. (3-тя сніжинка)

  •    Пропоную послухати  казку.

Казка

          Родина  кореня була  завжди  в  дорозі,  й  тому втомилась все  йти  та  йти і  друзі  погубились. От  і  здавалось, що  це слово дуже  не  щасливе. Та  на  галявині  з`явилася  весела  й  галаслива  частинка слова. Познайомилися. Це  виявився Префікс. Поділилось  слово  йти  своєю  журбою. Зашумів  Префікс  і кинувся  пропонувати  свою  допомогу. Побігла  частинка  При- і  стала  попереду. (Прийти.)

          Далі  частинка За-  взялася  допомогати  (Зайти) .Зраділо  слово  друзям. Вже перепочило  і  зібралося  Вийти , а  по дорозі  річечка перетинає  шлях. Діти, яку  часточку  запросили? (Пере -) Перейти.

          Ось  так дружні  частинки Префікса  допомогли  слову Йти всі  труднощі подолати,  до  мети Дійти, а  все  тому, що  справжніх  друзів  вдалося відшукати.

( Всі слова , що утворювалися  поступово відкриваються:

   ЙТИ  ПРИЙТИ  ЗАЙТИ   ВИЙТИ  ПЕРЕЙТИ  ДІЙТИ )

  • Діти, то де  стоїть Префікс?   (перед  коренем).

2. Гра "Спіймай префікс" (4 – та сніжинка)

Якщо у слові є префікс, діти сплескують, а якщо ні, то не плещуть: поїхав, їзда, доїхав, заїхав, посадка, садити, сад, насадити; бігати, біг, побігти, відбігти; жити, життя, пожити, записала, розписка, писати,  читати, читанка, перечитати, стрибок, підстрибнути, приніс.

3. Фізкультхвилика. (Під музичний супровід).

VIІ. Первинне застосування нових знань.

1. Робота з підручником. Вправа 177, с.77.

-  Прочитайте текст. Визначте, з якої казки цей текст. Перекажіть  його. Прочитайте підкреслені слова. Спишіть їх та позначте  в них префікси. 

2.  Гра «Чарівна скринька» (5 – та сніжинка)

- Утворити слова за допомогою префіксів (до, на, пере, с, ви, за, під)  від слова писали. Скласти з ними речення. ( На дошці прикріплене слово писали. Учні дістають із «Чарівної скриньки» картки з префіксами, кріплять на дошку, утворюючи нові слова та складають з ними речення).

- Який висновок ви можете зробити? Для чого потрібні префікси?

VIІІ. Самостійне застосування учнями знань у стандартних ситуаціях.

1. Робота з підручником. Вправа 178, с.77. Робота в парах.

2.  Гра «Добери префікси. Утвори нові слова». Робота в групах. (6 – та сніжинка)

-  Доберіть якомога більше префіксів до даних слів. Утворіть та запишіть нові слова.
І група – летіти;
ІІ група – нести;
ІІІ група – везти.
ІХ. Творче перенесення знань і навичок у нові ситуації.

1. Робота з підручником. Вправа 179, с.78.

Прочитати словосполучення, вставити потрібні префікси. Записати самостійно.

2. Гра «Аукціон». (7 – ма сніжинка)

( Продається слово – КАЗАТИ, за допомогою префіксів утворити нові слова. Префікси записані  на дошці – за, до,с, роз, на, пере, по, при). 

Х. Підсумок уроку. Рефлексія. Складання «Асоціативного куща».
частина основи (слова)                                                                     пишемо разом
                                                      префікс
утворює нові слова                                                              стоїть перед коренем                                                                                                                                        

                         не можна вставити  слово між префіксом і коренем

  • У вас на партах лежать різнокольорові сніжинки. Хто вважає, що він сьогодні дуже добре працював, відповідав на всі поставлені питання і заслуговує високий бал підніміть рожеву сніжинку.
  • Хто вважає, що не з усіма завданнями впорався, потрібно ще потренуватися і отримав достатній бал, підніміть синю сніжинку.
  • Хто вважає, що працював сьогодні не на повну силу, він може краще і на наступний урок доведе це – підніміть білу сніжинку.

ХІ. Повідомлення домашнього завдання.

Вправа 180, с.78.

  •  Ми впорались зі своїм завданням, а хмаринка пообіцяла нам вже зовсім скоро принести багато снігу і зимові такі очікувані вами свята.

 Вчитель: Спасибі вам, діти, за вашу сумлінність та активність.

 Швидко спливають хвилини –

 От і прощатись пора.

 Я на прощання всім зичу

 Щастя, здоров’я й добра.

Категорія: Мої файли | Додав: vika-gizn
Переглядів: 338 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar